”Eu, Unic Și Valoros”
Program
educațional adresat copiilor cu vârste între 5- 14 ani, care printr-o gamă
variată de metode și tehnici își propune să dezvolte cele cinci abilități
necesare succesului personal: Încrederea, Perseverența,
Organizare, Înțelegere,
Rezistență emoțională
Ce propune ”Eu, unic si valoros” pentru copil?
- Să exprime ce simte într-un mod adecvat pentru sine şi pentru ceilalţi ( fără ruşine, vinovăţie sau frică);
- Să recunoscă atât sentimentele si emotiile proprii, cât şi pe ale celorlalți;
- Să învețe să spuna DA si NU în acord cu nevoile sale profunde şi nu ca manieră de revoltă sau supunere;
- Să refuze să se lase definit de altii (etichetat, poreclit);
- Să învețe să se accepte pe sine aşa cum este, respectându-i în acelaşi timp pe ceilalţi (încurajarea toleranţei şi a compasiunii);
- Să vină în întâmpinarea nevoii celuilalt de a se exprima, ajutându-i şi pe alţii sa-şi exprime trăiri, emoţii, nevoi pe care nu le pot numi.
Teme principale:
· Eu sunt,
eu vreau , eu pot... - Să învețe că oricine este valoros, indiferent de punctele
slabe pe care le are, să dezvolte o atitudine de autoacceptare. Activitățile prevăzute în acest modul
dezvoltă stima de sine și încrederea.
· Comunic
și relaționez cu tine și cu ceilalți - Vor învăța să-și exprime ideile
în cadrul grupului, să formuleze mesaje eficiente pentru soluționarea
conflictelor. Activitățile prevăzute în acest modul
dezvoltă abilitățile de comunicare și înțelegere.
· Dezvoltarea
Inteligenței Emoționale și Inteligenței Sociale - Să învețe modalități adecvate de
a-și controla stările de supărare, furie. Să dezvolte strategii de coping
pentru a face față fricilor normale. Activitățile
propuse în acest modul conduc la descoperirea și înțelegerea propriilor trăiri emoționale.
· Atelier de
stimulare a atenției, gândirii, limbajului creativ-expresiv - Dezvoltarea gândirii și a
formelor limbajului, Să creeze cu
ajutorul obiectelor concrete / imaginilor probleme divergente. Activitățile propuse în acest modul vizează
dezvoltarea perseverenței
și a capacității de a stabili obiective și de a lua decizii.
· Sunt organizat! - Vor fi capabili să explice
ce înseamnă a fi organizat, inclusiv să recunoască exemple și contra exemple de
persoane organizate. Antrenarea deprinderilor de organizare și gestionare a
timpului pentru a reuși să ducă la bun sfârșit activitățile zilnice.
Durata şedinţei: între 60 min și 1h şi 30 de min în funcție de vârsta copilului
Frecvenţa şedinţelor: 1 şedinţă/săptămână
Grup maxim: 10 copii
Grup maxim: 10 copii
Facilitatorii grupului: Carmen Vieru, Andreea Măţăuan
Înscrieri și întrebări: carmen_vieru@yahoo.com, andreeamatauan@yahoo.com