Copiii diferă mult între ei în privinţa intereselor, a limbajului, a temperamentului, a felului de a gândi şi a modului de a se comporta. Reacţiile lor sunt influenţate de mulţi factori, cum ar fi mediul din care provin, grupurile de prieteni, experienţele lor trecute, personalitatea şi, cu precădere, modul în care ei înţeleg lumea şi se raportează la ea. Confruntaţi cu situaţii noi, chiar dacă sunt diferiți, copiii şi adolescenţii au adesea comportamente dezadaptative. Fie sunt inflexibili, impulsivi, sau, dimpotrivă, sunt nesiguri, retraşi şi temători. În acest sens, programul psihoeducaţional îşi propune să ajute copiii şi adolescenţii :
* Să-şi folosească în mod creativ inteligenţa.
* Să aplice în practică ceea ce învaţă.
* Să aibă o bună capacitate de a discerne, de a lua decizii.
* Să îşi exprime şi expună opiniile cu încredere în faţa altora.
* Să colaboreze eficient cu ceilalţi.
* Să-şi cultive spiritul de iniţiativă.
* Să finalizeze activităţile pe care le încep.
* Să îşi organizeze timpul.
* Să îşi accepte propria imagine corporală.
* Să îşi asume spaţiul lor personal în cadrul locuinţei.
* Să gestioneze impulsurile agresive.
Grupurile psiho-educaţionale sunt împărțite pe 5 arii de dezvoltare, după cum urmează:
1. Grup de autocunoaştere şi acceptare de sine. Acest grup are ca scop îmbunătăţirea imaginii de sine, creşterea nivelului de încredere în funcţie de propriile calităţi descoperite, acceptarea imaginii corporale.
2. Grup de dezvoltare a abilităţilor cognitive. În cadrul acestui grup copiii sau adolescenţii vor învăţa să ia decizii, îşi vor dezvolta tehnicile de memorare, va fi stimulată imaginaţia şi rezolvarea de probleme.
3. Grup de dezvoltare emoţională. Acest grup se axează pe stimularea inteligenţei emoţionale. Înţelegerea şi gestionarea propriilor emoţii şi sentimente, învăţarea de modalităţi de a face faţă cu succes emoţiilor din preajma examenelor, dezvoltarea capacităţilor empatice.
4. Grup de dezvoltare a abilităţilor de relaţionare și comunicare. În cadrul acestui tip de grup accentul se va pune pe rolul copilului sau adolescentului în colectiv, pe modalităţi de a coopera cu ceilalţi, pe descoperirea propriilor calităţi şi resurse şi a modului de a le valorifica în cadrul grupului.
5. Grup de management al informațiilor și al învăţării. Acest grup se concentrează în jurul organizării eficiente a timpului, stabilirii priorităţilor, tehnicilor pentru o învăţare de durată, nu doar pe termen scurt, gestionarea emoţiilor negative.
Fiecare dintre cele 5 grupuri este alcătuit din 6 întâlniri, frecvenţa fiind de o întâlnire pe săptămână.
Fiecare şedinţă durează o oră şi jumătate.
Numărul de locuri este limitat, un grup fiind constituit din 6-10 participanți.
Înscrieri și întrebări: carmen_vieru@yahoo.com, andreeamatauan@yahoo.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu